Rusiya gündəmi: “vacib dərslər”, beyinlərin yuyulması və “düşmən” təbliğatı

Rusiya gündəmi: “vacib dərslər”, beyinlərin yuyulması və “düşmən” təbliğatı

Dövlətin siyasətini bəyənmirsənsə, övladınla birgə psixoloqa getməlisən

Sentyabrın 1-də Rusiyanın bütün məktəblərində vətənpərvərlik dərsləri başladı. "Əhəmiyyətli söhbətlər" zamanı uşaqlara həm böyük rus baletinin doğulmasından danışılır, həm də "əzəli rus torpaqlarını" ilhaq etmək üçün Rusiya Federasiyasının Ukraynaya genişmiqyaslı işğalına haqq qazandırılır. Müəllim yalnız yuxarıdan göndərilən belə dərslərin ssenariləri çərçivəsində icazə veriləndən danışmalıdır.

DW müəllimlərin, valideynlərin və uşaqların özlərinin belə "söhbətlər" üzündən necə əziyyət çəkdikləri haqqında reportaj hazırlayıb.

Ukraynanın "terror dövləti" olması haqqında dərslər

Rus məktəblərində hər dərs həftəsi indi "vacib olanlar haqqında danışmaq" ilə başlayır. Bu yenilik bayrağın qaldırılması kimi sentyabrın 1-dən məktəblərdə meydana çıxıb. Belə dərslərin mövzuları və ssenariləri hər ay Təhsil Nazirliyi tərəfindən dərc olunur. Bir çox dərslər rəsmi bayramlara - Analar Günü, Atalar Günü, Yaşlılar Gününə həsr edilib. Ancaq Müəllimlər Günündə, məsələn, ssenari məktəblilərə Ukrayna ərazilərinin rus qoşunları tərəfindən ələ keçirilməsinin niyə "əslində" guya "tarixi ədalətin bərpası" olduğunu izah etməyi əmr etdi.

Məktəblilərə tez-tez Ukrayna haqqında danışılır - hətta dərs ssenarisində bu barədə heç nə olmayanda belə. Sankt-Peterburqdan olan tələbə Mark (əsl adı deyil) deyir: “Ümumiyyətlə, biz planlaşdırılan “terror aktı zamanı nə etmək” mövzusuna hazır idik, lakin onlar nə edəcəyimizi izah etmək əvəzinə, Ukraynadan danışdılar”.

Məktəbin direktoru və “həyat təhlükəsizliyi” üzrə mühazirəçi gənc peterburqlulara belə bir dərs zamanı deyiblər ki, hücumları məhz Ukrayna təşkil edir.

Kalininqrad vilayətindəki başqa bir orta məktəb şagirdi vətənpərvərlik dərsini xatırlayır: “Oktyabrın 24-də direktor orada kiminsə Rusiyaya əbədi hücumları haqqında danışmağa başladı, dedi ki, hamı istəyir ki, Rusiyanı daim əzsinlər”.

Ancaq övladlarını bu cür məlumatlardan qorumaq istəyən valideynlər üçün son iki ayın təcrübəsinin göstərdiyi kimi ciddi problemlər ola bilər.

Buraxılmış "söhbətlər" polis qeydlərinə çevrildi

Yetkinlik yaşına çatmayanların işləri üzrə Komissiyada qeydiyyat və büdcədən maliyyələşən "Harmoniya" mərkəzində məcburi psixoloji məsləhətləşmələr. Bu, 10 yaşlı Varya Jolikerin ailəsinin Moskvanın Nekrasovka rayonunda “Vahid Rusiya”dan bələdiyyə deputatı Maya Bulayevanın rəhbərlik etdiyi məktəbdə “vacib şeylər haqqında danışıq”dan yayınmağa görə ödəməli olduğu qiymətdir.

Oktyabrın 5-də Variyanın anası Yelenaya kiçik qızının telefonundan zəng gəlib. Qəbuledicidən bir qadının soyuq səsini eşitdi: "Qızın bizdədir, mütləq ünvana gəl". Yelena qorxdu və uşağın səsini eşitməsini istədi, lakin rədd edildi.

Məktəbdə Yelena öyrəndi ki, müəllimlərin etiraf etdiyi kimi, yaxşı oxuyan şagird olan qızının davranışını müzakirə etmək üçün orada komissiya toplaşıb. Təhsil üzrə baş müəllim, məktəb psixoloqu və Rusiya Federal Təhlükəsizlik Xidmətinin (FSB) nümayəndəsi hesab edilməsini təklif edən Yelenanın tanımadığı bir adam yekdilliklə moskvalıya Varyanın "vacib şeylər haqqında söhbətlərə" getməməsindən və onun “WhatsApp”da avatarından narahat olduqlarını söylədi: "Müqəddəs Javelina" adlanan - mavi və sarı fonda Müqəddəs Məryəm əlində tank əleyhinə Javelin sistemi.

“Siyasi vəziyyətdə oriyentasiyanın olmaması”

Məktəbdə və polis idarəsində dindirildikdən sonra müfəttişlər ailənin yaşadığı mənzilə “müayinə” etməyə gediblər. Hesabatda onlar yaşayış evinin interyerində “şübhəli rənglərə” işarə ediblər: "Joliker E.N.-nin noutbukunda ekstremist kanalların görüntüləri aşkar edilib, ana bununla bağlı izahat verməyib. Mənzilin interyerində mavi və sarı rənglər var. E.N.Jolikerin sözlərinə görə, o, bu rəng sxemini bəyənir".

Varyanın tərbiyəsi ilə bağlı daha çox iddialar oktyabrın 27-də toplanan yetkinlik yaşına çatmayanların işləri üzrə Komissiyada ortaya çıxdı. O vaxta qədər Yelena artıq Müəllimlər Alyansı həmkarlar ittifaqı tərəfindən tərtib edilmiş şablondan istifadə etmişdi və qızının "vacib şeylər haqqında söhbətlərinə" baş çəkməkdən imtina yazmışdı.

Buraxılmış dərsləri və Ukrayna bayrağı olan avatarı nəzərə alan müfəttişlər belə qənaətə gəliblər ki, Yelena "siyasi baxışlarını qızına təqdim edir, sosial şəbəkələrdəki nəşrlərə valideyn nəzarəti həyata keçirmir". Üstəlik, on yaşlı qızın avatarındakı “Müqəddəs Javelina” onun “doğma tarixini bilməməsindən, ölkədə və dünyadaki siyasi vəziyyətə oriyentasiyasından” bəhs edir”, – deyə ekspertlər yekunlaşdırıb və əmr ediblər ki, ana və qızı psixoloji kurs keçməlidir.

Müəllimlər mənəvi seçim qarşısındadır

Kurikuluma yeni vətənpərvərlik dərslərinin daxil edilməsi təkcə valideynlərə deyil, müəllimlərə də mənəvi seçim imkanı verdi. Müəllimlər Alyansının sədri Daniel Ken deyir: “Əvvəllər müəllimlərin sosial şəbəkələrdə verdiyi açıqlamalara və mitinqlərdə iştirakına görə təqib halları təcrid olunmuşdusa, indi belə görünür ki, bu, institusional qərardır. Birdəfəlik təbliğat dərsləri sistemə daxil olub. İnsanlar orada iştirak edib-etməmək üçün seçim edə bilmirlər”.

Müəllimlər Alyansı məhkəmədə moskvalı müəllim Tatyana Çervenkonu müdafiə edir. Birlikdə onlar direktorun imzaladığı cəzalara etiraz etməyə çalışırlar - "vaciblər haqqında dərslər"də iştirakdan  imtina etdikləri üçün, Ken "Dojd" telekanalına müsahibəsində deyir. Çervenko hələ də məktəbdə işləməyə davam edir, lakin Daniil Ken hər şeyin qadının işdən çıxarılmasına doğru getdiyini ehtimal edir.

“İdeoloji tərbiyənin tətbiqi”

Əmək müqaviləsinə xitam verilməsi Naberejnıye Çelnıdakı 24 saylı məktəbin tarix müəllimi ilə rəhbərliyi arasında uzun sürən qarşıdurmaya son qoyub. Avqust ayında Rauşan Valiullin müəllimlər şurasına aşağıdakı mövzu ilə əlaqədar çağırılıb: "Uşaqlar və məktəb müəllimləri ilə ideoloji tərbiyə işinin tətbiqi xüsusiyyətləri". Sənəddən belə çıxır ki, ideoloji iş “vacib olanlardan danışmaqdır”.

Valiullin dövlətin müdaxiləsini Rusiya Federasiyası Konstitusiyasının məcburi ideologiyanın qadağan edilməsi ilə bağlı 13-cü maddəsinin pozulması hesab edib. Müəllim öz “Facebook” səhifəsində vəziyyəti antitopiyadan sitat gətirərək belə şərh edib: "Müharibə - sülhdür. Azadlıq - köləlikdir. Cahillik - gücdür". Bu statusdan iki gün sonra, Bilik Günündə məktəb Rauşan Valiullin ilə müqaviləni ləğv edib.

Valiullinin dediyinə görə, onlar formal səbəb tapıblar - o, direktorun onu sinif rəhbərliyindən məhrum etmək qərarı ilə razılaşmayıb, bunsuz maaşı o qədər azalacaqdı ki, bununla yaşamaq mümkün olmayacaqdı. Məhkəmədə o, işdən çıxarılmasının qanunsuz olduğunu sübut etdi və məhkəmə müəllimin öz vəzifəsinə bərpa olunmasına qərar verdi. Lakin qərar qəbul edilənə qədər Valiullin qərara gəldi ki, "vicdanı onun məktəbə işə qayıtmasına icazə vermədi" və Rusiyanı tərk edərək, Qırğızıstana getdi.

Müəllim deyir ki, "vacib şeylər haqqında söhbətlər" aparmaq öhdəliyi və direktorun Valiullinin ifadələrini izləmək üçün kabinetində kamera quraşdırmaq vədi ona heç bir seçim qoymadı: "Baş verən odur ki, mən bütün varlığımla qəbul etmirəm, amma bununla bağlı heç nə edə bilmirəm. Hər hansı bir anti-müharibə bəyanatı qanundan kənardır. Mən çoxuşaqlı atayam və mən məsuliyyətsizliyə yol verə bilmərəm”.

Məktəblər mübarizə aparır

Rauşan Valiullin ümid edir ki, Putin rejimi tezliklə süqut edəcək, təbliğat məktəbləri tərk edəcək və o, vətənə qayıda biləcək. Müəllim hesab edir ki, oğlunun sinfində azlıq beyin yuyulmasına qarşı çıxır, çoxları isə bu situasiyadan razıdır.

Bununla belə, sosioloq Viktor Vaxşteyn uşaqların, müəllimlərin və məktəb sisteminin digər iştirakçılarının birdən-birə təlqinin qurbanına çevriləcəkləri ilə bağlı yanlış qənaətdən ehtiyat edir: “Biz kənardan baxırıq və bizə elə gəlir ki, NVP (ilkin hərbi hazırlıq - red.) məktəblərə qayıdır”.

Məktəb  inanılmaz müqavimət gücünə malikdir. Sosioloq qeyd edir ki, “vaciblər haqqında söhbətlər”in təşkilatçıları son anda “ənənəvi dəyərlər” haqqında mübahisəli dərsi nüvə texnologiyası haqqında hekayə ilə əvəzləyiblər. Ekspert qeyd edir: “Hətta rüsvayçı karyerist (təhsil naziri Sergey) Kravtsov başa düşdü ki, vəziyyəti gərginləşdirməmək daha yaxşıdır. Bu, o deməkdir ki, valideyn mühitində və məktəb rəhbərliyində çox güclü gərginlik var”.

(DW)